Tu știi să abordezi infecțiile urinare?

Infecția urinară este o afecțiune des întâlnită, la persoane de ambele sexe:
• cel puțin 50% dintre femei suferă măcar o dată în timpul vieții de o formă de infecție de tract urinar;
• bărbații cu vârste peste 50 ani, cu probleme ale prostatei, sunt mai expuși riscului de infecții urinare;
• 8% dintre fetițe și 2% dintre băiețeii până în 5 ani, fac cel puțin o dată o astfel de infecție.
Semnele infecției urinare sunt:
• Durere sau arsură în timpul urinării;
• Frecvența mare a urinărilor în timpul zilei, uneori chiar și în timpul nopții;
• Nevoia imperioasă de a urina, chiar și cantități mici de urină;
• Urina tulbure, cu miros neplăcut;
• Dureri în zona pelvină.
Infecțiile de tract urinar netratate, pot duce la complicații grave ale rinichilor.
Avem convingeri greșite despre cauzele și tratamentul lor. Pentru exemplificare, iată câteva dintre „miturile” și datele științifice care le contrazic:
• Răcelile aparatului genital pot duce către o infecție de tract urinar
• Faptul că ne așezăm cu șezutul pe suprafețe reci, poate fi motivul unei infecții
Nimic mai greșit. Infecțiile sunt datorate unor bacterii, nicidecum frigului. Ele nu sunt sezoniere, ci neglijența și lipsa unei igiene intime corecte, pot favoriza pătrunderea bacteriilor în tractul urinar, determinând astfel infecții la acest nivel.
Metoda frecventă de tratament este cea în care se administrează antibiotice, recomandate după un consult de specialitate. Folosite repetat, cresc rezistența organismului la diferiți agenți infecțioși și slăbesc capacitatea de apărare a organismului.
Astfel, este recomandat un tratament complementar care să crească eficiența antibioticului și să prevină recurența infecțiilor.

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *